חוק עבירות תעבורה מינהליות
ב-7.8.24 פורסם בספר החוקים "חוק הפרות תעבורה מנהליות" לפיו אם היה למפקח (שוטר או עובד ציבור שהוסמך לפי חוק זה) יסוד סביר להניח כי אדם ביצע הפרת תעבורה, רשאי הוא להטיל על המפר קנס בשל הפרת התעבורה, לפי הוראות חוק זה, לעניין זה, "אדם" שהוא מי שמלאו לו 12 שנים.
לפי החוק החדש דו"ח תנועה בהפרת תעבורה לא יהווה התחלה של הליך פלילי פוטנציאלי, אלא ישקף החלטה מנהלית לקנוס את הפרט בסכום כסף מסוים, וזאת בשל קיום ראיות מנהליות לכך שאותו אדם הפר את נורמות התעבורה שייקבעו בתוספת כנורמות מינהליות.
לא יחול שינוי במנגנון רישום הנקודות כפועל יוצא של הקביעה שבוצעה הפרה.
בית הדין המנהלי לתעבורה תחת משרד המשפטים, יפעל כערכאה ראשונה לטיפול בהפרות תעבורה. בית דין לתעבורה יקיים ביקורת שיפוטית מנהלית, וזאת בשים לב למעבר מהמישור הפלילי למישור המנהלי. בית דין לתעבורה ידון ב"דן יחיד" ויתנהל בעיקרו באמצעים טכנולוגיים, באמצעות ממשק דיגיטלי מתקדם ונוח לאזרח ועל בסיס מסמכים כתובים. גם באותם מקרים בהם יידרש דיון פרונטלי, הדיון יתקיים באמצעות אמצעים טכנולוגיים מבלי להידרש להגיע פיזית לאולם הדיונים, פרט למקרים חריגים. סדרי הדין ודיני הראיות יתאמו את המשפט המנהלי, באופן שיאפשר אכיפה יעילה ומקיפה יותר.
כמו כן יוקם מרשם תעבורה מנהלי בדבר הפרות תעבורה בגינן הוטל קנס מנהלי.
תקנה 196(ב) זכתה לשינוי המהווה בשורה לבעלי רישיון נהיגה בני 70-75:
החל מ-1.4.24, בעל רישיון נהיגה לאופנוע, טרקטור, פרטי ומסחרי עד 3,500 ק"ג ומסחרי עד 12,000 ק"ג חייב לעבור בדיקות רפואיות כאמור בשנה שבה מלאו לו 75 שנה ובשנה שבה מלאו לו 80 שנה (במקום אחת לחמש שנים החל בשנה שבה מלאו לו 70 שנה ועד לשנה שבה מלאו לו 80 שנה). אין שינוי בהמשך: "...ואחרי כן בכל שנתיים ובכל פעם שיחדש את רישיון הנהיגה שלו לפחות".
אין שינוי בחובות הבדיקות הרפואיות האחרות.
תוקפה של ההארכה עד 31.5.24 או עד תום תוקפה של ההכרזה על מצב מיוחד בעורף.
הנוהג באוטובוס פרטי / ציבורי בקווי שירות או שניתן עליו רישיון הסעה מיוחדת, או ברכב מסחרי שמשקלו הכולל המותר עולה על6,000 ק"ג מורשה לעבוד בנהיגה לא יותר מ-14 שעות (במקום 12 שעות) בתקופה של 24 שעות ולא יותר מ-84 שעות (במקום 68 שעות במקור) בתקופה של 7 ימים.
ב-24.1.24 פורסמו ברשומות תקנות חדשות:
לתקנה 1 נוספה הגדרה "רכב לתחבורה קלה" - אופניים עם מנוע עזר או גלגינוע.
לתקנה 39טז נוספה תקנת משנה שלפיה מי שמחזיק ברישיון נהיגה למעט טרקטור (דרגה 1) לרבות רישיון נהיגה שאיננו בתוקף, או עמד בהצלחה בבחינה עיונית לנהיגה וניתן לו אישור על כך מאת רשות הרישוי יהיה פטור מהחובה להחזיק ברישיון נהיגה.
כמו כן נוספה תקנת משנה נוספת הקובעת כיבעל רכב לתחבורה קלה כהגדרתו בתקנה 299א (חדשה, ראו בהמשך) מסוג אופניים עם מנוע עזר או מי שרכב כאמור בשליטתו, לא ירשה לאדם לנהוג ברכב כאמור שברשותו אלא אם כן הוא מורשה לנהיגת רכב לתחבורה קלה כאמור בתקנת המשנה החדשה לתקנה 39טז ומלאו לו 16 שנים או יותר. בעל הרכב לתחבורה קלה לא יהיה אחראי לנהיגתו על ידי מי שלא עומד בתנאים אלה אם יוכיח שנקט את כל האמצעים הסבירים למניעת נהיגתו של אותו אדם.
התוספות לתקנה 39טז מבטלות את הצורך בתקנות 39יז ו-39יח1.
נוספה תקנה 299א ובה הגדרות לעניין רכב לתחבורה קלה:
"בעל הרכב", לעניין רכב לתחבורה קלה - מי שרכב לתחבורה קלה רשום על שמו לפי תקנה 299ב;
"הזדהות אלקטרונית" - הזדהות ברמת ודאות גבוהה, תוך שימוש באמצעי אלקטרוני שהוא אחד מאלה:
(1) אמצעי זיהוי אלקטרוני הכולל אימות רב־גורמים, ובו שני פרטי אימות לפחות;
(2) אמצעי זיהוי אלקטרוני אחר שאישר שר התחבורה בהודעה ברשומות, שההזדהות באמצעותו היא ברמת ודאות שלא תפחת מרמת הוודאות המושגת באמצעות האמצעי כאמור בפסקה ((1;
"חוק מרשם האוכלוסין" - חוק מרשם האוכלוסין, התשכ"ה-1965;
"יצרן לוחית זיהוי" - בעל רישיון לייצור והטבעה של מוצר תעבורה מסוג לוחית רישוי לפי סעיף 98 לחוק רישוי שירותים;
"מספר רישום" - צירוף של אותיות לועזיות וספרות, שהקצתה רשות הרישוי לבעל רכב לתחבורה קלה;
"מערכת רישום" - מערכת ממוחשבת של רשות הרישוי המשמשת לביצוע רישום של רכב לתחבורה קלה על שם בעליו וביטול רישום כאמור;
"פרט אימות" - פרט ייחודי שנועד לאמת זהות;
"פרטי קשר" - מספר טלפון וכתובת דואר אלקטרוני;
"תושב ישראל" - כהגדרת "תושב" בחוק מרשם האוכלוסין.
נוספה תקנה 299ב הקובעת חובת רישום ופטור מחובת רישוי:
(א) רכב לתחבורה קלה יירשם לפי סימן זה, בלבד,באופן מקוון או בדרך האמורה בתקנה 299ה.
(ב) רכב לתחבורה קלה יירשם על שם אחד מאלה:
(1) תאגיד;
(2) יחיד שהתקיימו בו שני אלה:
(ג) רכב כאמור בתקנת משנה (א) יהיה פטור מרישוי,אלא אם כן נאמר אחרת בתקנות אלו;
(ד)יראו את בעל הרכב לפי סימן זה, כבעל הרכב הרשום לפי הפקודה;
(ה) לא יירשם יותר מאדם אחד לבעל רכב לגבי רכב לתחבורה קלה מסוים;
(ו) לא יירשם במערכת הרישום שעבוד, עיקול או זכות צד שלישי אחרת על רכב לתחבורה קלה.
נוספה תקנה 299ג הקובעת חובת רישום מקוון:
(א) מי שבבעלותו רכב לתחבורה קלה, ירשום אותו על שמו במערכת הרישום באופן מקוון לאחר שהזדהה בהזדהות אלקטרונית, באופן המפורט להלן:
(ב) השלים אדם את רישום הרכב כאמור בתקנת משנה (א), רשות הרישוי תשלח לו אישור דיגיטלי על כך,לפי פרטי הקשר שמסר בעת הרישום, הכולל את פרטי בעל הרכב כפי שנרשמו במערכת הרישום, פרטי הרכב שנרשמו, מספר רישום שהעניקה לו והפניה למידע על יצרני לוחיות זיהוי.
(ג) מספר רישום יהיה אישי ולא יהיה ניתן להעברה )להלן - מספר רישום אישי.
(ד) בעל הרכב שנרשם כאמור, ירכוש לוחית זיהוי מיצרן לוחיות זיהוי מורשה לפי חוק רישוי שירותים, שבה יוטבע מספר הרישום האישי המצוין באישור הדיגיטלי האמור בתקנת משנה (ב); רשימה עדכנית של יצרני לוחיות זיהוי מפורסמת באתר האינטרנט של המשרד לפי סעיף 6 לחוק רישוי שירותים.
(ה) על אף האמור בתקנת משנה (ב), היה לאותו אדם מספר רישום אישי ואין רכב לתחבורה קלה הרשום על שמו במועד ביצוע הרישום, האישור הדיגיטלי יכלול את מספר הרישום האישי האמור.
נוספה תקנה 299ד בעניין ביטול רישום באופן מקוון:
(א) חדל רכב תחבורה קלה להיות ברשותו של בעל הרכב דרך קבע, מכל טעם שהוא, ובכלל זה בשל העברתו לאחר, גניבתו או יציאתו מכלל שימוש, יחולו הוראות אלה:
(ב) הצהיר בעל רכב תחבורה קלה כאמור בתקנת משנה (א)(2), תבטל רשות הרישוי את רישומו על שמו.
נוספה תקנה 299ה בעניין רישום וביטול רישום שלא באופן מקוון:
(א) על אף האמור בתקנות 299ג ו–299ד, מי שבבעלותו רכב לתחבורה קלה ומתקיים בו אחד מהתנאים המפורטים להלן, יכול לבצע רישום לרכב האמור ולבטל רישום כאמור באמצעות פקיד בסניף של רשות הרישוי:
(ב) פקיד בסניף של רשות הרישוי יבצע רישום של כלי תחבורה קלה על שמו של אדם לפי תקנת משנה (א) לאחר שזיהה את מבקש הרישום על פי תעודה מזהה; לעניין זה, "תעודה מזהה" - תעודת זהות, דרכון זר או מסמך המעיד על רישיון זמני לישיבת ביקור לפי סעיף 2(א)(5) לחוק הכניסה לישראל, התשי"ב – 1952.
נוספה תקנה 299ו בעניין הטבעה והתקנה של לוחית זיהוי:
(א) יצרן לוחית זיהוי לא יתקין לוחית זיהוי ברכב תחבורה קלה אלא לבקשת בעל הרכב שנרשם לפי סימן זה, ובהתאם למספר הרישום האמור באישור הדיגיטלי לפי תקנה 299(ג)(ב) שהוצג לפניו.
(ב) יצרן לוחית הזיהוי יזהה את מבקש הנפקת לוחית הזיהוי ויוודא את ההתאמה בין פרטי הזיהוי שלו לפרטי בעל הרכב המפורטים באישור הדיגיטלי ובין פרטי הרכב באישור האמור לבין פרטי הרכב שעליו מבוקש להתקין את הלוחית; אם בעל הרכב תאגיד, יזהה את נציג התאגיד, יוודא שבידו הרשאה מאת התאגיד להנפקה ולהתקנה של לוחית זיהוי ברכב לתחבורה קלה שבבעלותו של התאגיד ושהרכב נרשם על שם התאגיד.
נוספה תקנה 299ו בעניין הודעה על אמצעי אלקטרוני להזדהות:
רשות הרישוי תפרסם באתר האינטרנט של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים רשימה של אמצעי הזיהוי האלקטרוניים שתעודכן מזמן לזמן.
לתקנה 300 המחייבת נשיאת לוחיות זיהוי ברכב, נוסף לרשימת כלי הרכב "רכב לתחבורה קלה" ונאמר בה שאם עקב מבנה הרכב קיימת מניעה להתקין לוחית זיהוי מאחורי הרכב, תותקן הלוחית על הרכב מלפנים. עם זאת, בעת שנוהגים בו שלא בדרך הוא פטור מנשיאת לוחית זיהוי.
בתקנה 301 במקום חובת לוחיות זיהוי "אחת מלפנים ואחת מאחור" יבוא "מלפנים ומאחור, או אחת מהם בלבד, בהתאם להוראות תקנה 300.
תיקון בתקנה 343 המחייבת הארת לוחיות זיהוי פוטר מכך רכב לתחבורה קלה.
תקנה 567 מתירה למי שאינו תושב ישראל ובידו רישיון נהיגה זר לנהוג בישראל רכב לתחבורה קלה (תושבי "אזור" - יש"ע, אינם כלולים בכך ונדרש אישור מיוחד).
פורסם ב-3.12.23
פורסם ב-11 לאוקטובר 2023
תקנה 180(ב) המתירה לבעל רישיון נהיגה מדרגה B (פרטי ומסחרי עד 3,500 ק"ג ועוד) לנהוג ברכב כזה גם אם צמוד אליו גרור שמשקלו הכולל המותר אינו עולה על 1,500 ק"ג תוקנה.
כעת נאמר בה שעם רישיון מדרגה B מותר לנהוג רכב שצמוד אליו גרור "ובלבד שהמשקל הכולל המותר של הרכב והגרור גם יחד לא יעלה על 5,000 ק"ג".
משמעות התיקון היא שאם משקלו הכולל של הרכב 3,000 ק"ג הוא רשאי לגרור גרור שמשקלו הכולל המותר אינו עולה על 2,000 ק"ג.
אבל, יש להדגיש ולזכור שבכל מקרה משקל הגרור לא יעלה על הרשום כ"כושר הגרירה" ברישיון הרכב.
בלשון העם: תווית = מדבקה.
למעשה, הבוחן מעולם לא הדביק את המדבקה אלא שמשרד המכון מסר אותה בידי מביא הרכב לבדיקה.
בפרק הראשון לתקנות התעבורה: "סמכויות" חלו שינויים ותיקונים:
פורסם ב-29.3.23
לתקנה 1 נוספו הגדרות:
"מהנדס תנועה ותחבורה" - מהנדס כהגדרתו בחוק המהנדסים והאדריכלים, התשי"ח 1958 - שהוא בעלותקמקצועישל 7 שנים לפחות בתחום הנדסת תנועה ותחבורה, הרשום בפנקס המהנדסיםו האדריכלים כהגדרתו בחוק האמור, בענף הנדסה אזרחית באחדלפחותמהמדוריםשלהלן:
(1) מדור "מבנים"
2)) מדור "תחבורה"
(3) מדור" תעבורה"
(4)מדור "כבישיםו מסלולים"
"רשות תימרור מקומית לניהול תנועה""- מי שהמפקח הארצי על התעבורה מינהאותו, בהודעה ברשומות, לרשות תימרור מקומית לניהול תנועה, לגבי התחום או המקומות שפורטו במינוי".
בכל מקום בפרק זה שמופיע "רשות תימרור מקומית", מעתה יופיע אחריה או "רשות תימרור מקומית לניהול תנועה".
נוספה תקנה 17א – הגדרה:
"הסדר לניהול תנועה" - אחד או יותר מהתמרורים201 עד212 ,629 פ, 701 עד721 ,723 עד729 , לרבות תמרור כאמור המיועד להציגמסר אחד מתוך מספר מסוים שעשוי להתחלף אול הידלק או לכבות, כפי הנדרש.
נוספה תקנה 17ב: סמכות רשות תימרור מקומית לניהול תנועה:
(א) רשות תימרור מקומית לניהול תנועה, לאחרהתייעצות עם רשות תימרור מקומית שבתחום או במקום שפורט במינויה, עם קצין משטרה, ולגבי דרכים שבשטח צבאי שבמרחב הפיקוד - עם קצין משטרה צבאית פיקודי, ועם מהנדס תנועה ותחבורה, רשאיתלקבוע,להציב, להתקין, להפעיל, לרשום, לתחזק, לשנות או להסיר כל הסדר לניהול תנועה בתחומים או במקומות שפורטו במינויה.
)ב) רשות תימרור מקומיתל ניהול תנועה שקבעה הסדר תנועה כאמור בתקנת משנה )א) תהיה אחראית להצבתו, התקנתו, הפעלתו, רישומו, הסרתו או אחזקתו, והכול לפי הצורך.
)ג) על אף האמור בתקנה ,18 מינה המפקח הארצי על התעבורה רשות תימרור מקומית לניהול תנועה בתחום או במקום מסוים, רשות התימרור המקומית לא תהיה מוסמכת לעניין כל הסדר לניהול תנועה, באותו תחום או מקום, לפי העניין; המפקח על התעבורה שמינהכ אמור יודיע בכתב על כך לרשות התימרור המקומית האמורה.
)ד) רשות תימרור מקומית לניהול תנועה רשאית, לאחר התייעצות עם רשות התימרור המקומית שלגבי תחומה היא מונתה, עם קצין משטרה, ולגבי דרכים שבשטח צבאי שבמרחב הפיקוד, עם קצין משטרה צבאית פיקודי ועם מהנדס תנועה ותחבורה, להורות לאותה רשות תימרור מקומית על קביעת הסדר תנועה שנועד במישרין לתפעול הסדר לניהול תנועה, הצבתו, התקנתו, הפעלתו, סימונו, רישומו, שינויו, הסרתו, מחיקתו או דרך אחזקתו, ובלבד שאותה רשות תימרור מקומי תמונתה אונקבע לה תחום לגבי אותו הסדר תנועה.
)ה) ניתנה הוראה כאמור בתקנת משנה )ד) ורשות התימרור המקומית לא פעלה על פיה, רשאית רשות התימרור המקומית לניהול תנועה לקבוע את הסדר התנועה האמור בתקנת משנה )ד) ויראו אותו כאילו נקבע, הוצב, הותקן, הופעל, סומן, נרשם, שונה, הוסר או נמחק, לפי העניין, ביד ירשות התימרור המקומית, ותחול תקנה 18)ד) בשינויים המחויבים;
במקום תקנה 18 לתקנות העיקריות יבוא: "סמכות רשות תימרור מקומית":
)א) רשות תימרור מקומית רשאית לקבוע, להציב, להתקין, להפעיל, לסמן, לרשום, לשנות, להסיר או למחוק, בכל דרך שבתחומה, כל הסדר תנועה, למעט תמרורים 230, 231, 309, 310, 501 עד 509, ו-511 עד 516, וזאת לאחר התחחיצות עם הגורמים המפורטים להלן:
(1) קצין משטרה, ולגבי דרכים שבשטח צבאי - עם קצין משטרה צבאית פיקודי;
(2) מהנדס תנועהו תחבורה;
(3) רשות תימרור מקומית לניהול תנועה שבתחומה או בחלק מתחומה, אם יש כזו.
)ב) נוסף על האמור בתקנת משנה )א), רשות תימרור מקומית רשאית לקבוע, להציב, להתקין, להפעיל, לסמן, לרשום, לשנות, להסיר או למחוק, בכל דרך שבתחומה הסדרי תנועה לפי תמרורים501 , עד 509 ו-511 עד 516, וזאת לאחר התייעצות עםהגורמים האמורים בתקנת משנה )א(, ובלבד שרשות התימרור המרכזית קבעה לה תחום, בהודעה ברשומות, לעניין תמרורים אלה או חלקם.
)ג( על אף האמור בתקנות משנה )א) ו-)ב(, אם הודיעה רשות תימרור מרכזית לרשות תימרור מקומית, בהודעה בכתב, כי נדרשת הסכמתה של רשות התימרור המרכזית לעניין תחום מסוים או לגבי הסדר תנועה מסוים, רשות התימרור המקומית אינה רשאית לפעול כאמור בתקנות המשנה האמורות אלא בהסכמה כאמור. רשות התימרור המרכזית תפרסם על כך הודעה ברשומות.
)ד) רשות תימרור מקומית שקבעה הסדר תנועה כאמור בתקנה זו, תהיה אחראית להצבתו, התקנתו, הפעלתו, סימונו, רישומו, הסרתו, מחיקתו או אחזקתו, והכול לפי הצורך.
תחילתה של תקנה 18 לתקנות העיקריות כנוסחה בתקנה זו ב-29.3.2024.
תיקון לתקנה 202(א), שפורסם ב-19.2.23, קובע כי תוצאות של בחינות ובדיקות לפני מבחן נהיגה מעשי שעמד בהן מבקש רישיון נהיגה יהיו בתוקף לתקופה של חמש שנים (במקום שלוש שנים).
ב-31.10.22 פורסם ברשומות תיקון לתקנה 273ד(א), לפיו הוארכה התקופה שבה חובה לבצע בדיקת חורף לרכב מסחרי שמשקלו הכולל המותר עולה על 10,000 ק"ג, רכב אספנות, רכב עבודה, ואוטובוס למעט אוטובוס זעיר פרטי- אשר חלפה שנה מיום שנרשמו לראשונה.
הבדיקה מ-1 באוגוסט
עד כה חובת בדיקת החורף הייתה חייבת להיערך מ-1 באוקטובר של כל שנה. מעתה תקופת הבדיקה היא מ-1 באוגוסט של כל שנה במוסך או בתחנת בדיקה כאמור בתקנה 273.
חובת החזקת תעודת הבדיקה מ-1 בדצמבר
תיקון בתקנה 273ד(ב) מורה כי לא ינהג אדם ברכב כאמור בתקנת משנה (א), בתקופה שבין 1 בדצמבר (במקום נובמבר) ועד 31 במרס של כל שנה, אלא אם כן בידו תעודה מאת מפעל למכונאות רכב או תחנת בדיקה, כי הרכב נבדק בבדיקת חורף ונמצא תקין.
מבחן רישוי (טסט) פוטר
לאור זה תוקנה גם תקנה 273 (ג) ולפיה תיחשב "בדיקת חורף" - בדיקה שנערכה במבחן רישוי שנתי של הרכב שנעשה בין 1 באוגוסט של כל שנה עד 30 בנובמבר של כל שנה (במקום תוך 90 הימים שקדמו ל1- בנובמבר של כל שנה).
פורסמו ב-13.9.22
שימו לב לשינויים: מחיקות בקו ותוספות באדום
149 – עמודון להפרדה או להכוונה בצבעים שחור-לבן או צהוב-לבן (תוספת)
153 – מים עמוקים בדרך שלפניך. (חדש)
216 - כניסה לדרך מהירה. (מחיקה ותוספת)
אסורה הכניסה להולכי רגל, לאופניים כהגדרתם בסעיף 1 להודעת התעבורה, לרכבאיטי, לעגלות יד, לבעלי חיים או לכל רכב אשר אינו מסוגל או מורשה לנוע במהירות 60 קמ"ש לפחות או במהירות שצוינה בתמרור 218המוצב לפניה כניסה לדרך המהירה.
302 – עצור. (תוספת ל"כוחו יפה")
...הוצב מעל הכביש, יחול רק על הנתיב שמתחתיו.
416 – אסורה הכניסה לרכב שגבהו... (שינוי ב"כוחו יפה")
בכביש שלצידו הוצב התמרור. הוצב התמרור מעל הכביש, או הנתיב או השול, יחול התמרור רק על הנתיב או השול שמתחתיו.
503 – נתיב לתחבורה ציבורית. (מחיקה ותוספת)
קו קטעים כפול משולב עם מעוינים בצבע צהוב. הנסיעה בנתיב מותרת לרכב על פי המצוין בתמרור 230 או בתמרור 501 או רכב הפונה בצומת הקרוב, על פי פי סימון 514. לא הוצב תמרור 501 הנסיעה בנתיב מותרת לרכב ציבורי בקווי שירות בלבד. עצירה או חניית כלי רכב בנתיב אסורים, אלא אם
צוין אחרת.
505 – תחנת אוטובוסים ציבוריים ורכבים בקווי שירות; העצירה בהתאם למפורט בתמרור. (תוספת)
515 - קו רציף כפול משולב עם מעוינים בצבע צהוב. (מחיקה ותוספת)
חציית הקווים אסורה. הנסיעה בנתיב מותרת לרכב על פיהמצוין בתמרור 230 או בתמרור 501 או לרכב הפונה בצומת הקרוב, על פי סימון 514, לא הוצב תמרור 501 הנסיעה בנתיב מותרת לרכב ציבורי בקווי שירותבלבד. עצירה או חניית כלי רכב בנתיב אסורים אלא אם צוין אחרת.
516 – נתיב לתחבורה ציבורית, חציה אל ומהנתיב. (מחיקה ותוספת)
קו קטעים ליד קו רציף משולב עם מעוינים בצבע צהוב. חציית הקווים מותרת רק אם חציית קו הקטעים קודמת לחציית הקו הרציף. הנסיעה בנתיב מותרת לרכב על פיה מצוין בתמרור 230 או בתמרור501 או רכב הפונה בצומת הקרוב על פי סימון 514. לא הוצב תמרור 501 הנסיעה בנתיב מותרת לרכב ציבורי בקווי שירות בלבד. עצירה או חניה של כלי רכב בנתיב אסורים, אלא אם צוין אחרת.
613 – הגדרת תנועות בנתיבים. (תוספת פריט לתמרור)
צוין בנתיב סמל ס-47, מותר לרכב מסחרי או לרכב עבודה שמשקלו הכולל המותר עולה על 10,000 ק"ג לחצות את הצומת גם מאותו נתיב, על פי החץ שמסומן בו.
619, 620, 621, 622 – שינוי במספר הנתיבים. (תוספת)
חץ בצבע צהוב מציין נתיב לתחבורה ציבורית בלבד.
638 – מקום להעלאה ולהורדה של נוסעים. (חדש)
עד לצומת הקרוב אלא אם כן סומנו מקומות לחניה בתמרור 819 או 820, או עד לתמרורים 432, 433, 437, 626 או 627.
639 – אזור מוסדות חינוך. (חדש)
עד לתמרור 640
640 – קצה אזור מוסדות חינוך. (חדש)
902 – קצה אתר עבודה וכל ההגבלות והאיסורים בתוכו. (מחיקת קטע)
914 – מעקף הסטת תנועה. (שינוי הפירוש)
ב-17.7.22 פורסמו ברשומות הקנסות החדשים. תקפם החל מ-17.8.22.
סעיף בפקודת התעבורה |
פירוט העבירה |
הקנס בש"ח |
62(12) |
מחנה את רכבו באופן החוסם רכב אחר, ובכלל זה באופן שאינו מאפשר לנכה להיכנס לרכבו הנושא תג נכה או לצאת ממנו במקום חניה לנכים, בשל כך שהוא מחנה את רכבו בשטח לצד מקום חניה כאמור המסומן בתמרור כאסור בחניה |
250 |
62(12) |
כנ"ל, אך החסימה בוצעה לרכב נושא תג נכה |
750 |
62(12) |
בחניית רכב בשט
|